tisdag 14 mars 2017

Spännande vecka

Slänger in lite livstecken efter någon veckas tystnad. Så många gånger har jag tänkt logga in här och blogga, men med tre barn har jag ofta annat att göra, eller så prioriterar jag hellre något annat när tid finns. 
Idag har det varit en fin dag. Blivande bruden Nina kom hit för lite bröllopsplanering. Vi åt lunch och sen fortsatte hon vidare till jobb. Jag åkte med Ossian till Josses. Han hade bara sovit en knapp halvtimme under förmiddagen, så han slocknade i bilen och sov igenom hela besöket. Men oj så skönt det var att sitta och dricka kaffe och prata i lugn och ro utan en baby i famnen. 
Jag har städat och tvättat kläder idag också, jag vill ha lite extra fint här hemma nu, för resten av veckan är jag gräsänka. Trots att det inte är roligt att vara ifrån mannen ska det bli lite roligt ändå. Bara jag och mina pojkar. Vi ska ha tv-mys, bygga tågbana, läsa böcker, bada bastu och kanske träffa lite vänner. På fredagkväll för jag mina stora till deras fammo och faffa, där de ska få sova över. Som de väntar på den dagen! Då är det bara jag och Ossian kvar i huset. Jag hoppas få lite sovmorgon då, och bara vakna för frukost och sen somna igen när O tar sin nap, det vore skönt! Sömn får jag inte direkt för mycket av just nu. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar