onsdag 18 januari 2017

Virkade mössor

Nu har det gått ett halvår ungefär sen jag köpte min första virknål. Nu redan har jag nålar i alla storlekar och en överfull plastpåse med garn i olika färger och tjocklekar. Jag har provat att virka både stora och små saker. Och jag har virkat både enkla och svåra mönster. En sak som är så enkelt är mössor. Det började en tråkig eftermiddag och jag satte mig ner för att virka, men ville börja något nytt. Hade ett så härligt rosa garn som jag ville använda, så jag virkade en mössa åt vårt fadderbarn. Det tog snabbt att göra, jag blev klar med den kvällen efter. Jag gjorde en i grått också åt Matheo, i samma härliga garn. Och så beställde Lennart en också, så nu gör jag en åt honom också.





Jag är så glad att jag hittade ett sätt att koppla av, få vara lite kreativ och skapa saker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar