söndag 1 januari 2017

Välkommen 2017

Jag gav mig själv lite jullov, men nu är jag tillbaka!
Så igår var det nyårsafton (What? Noo...) och hos oss blev det ett väldigt lugnt firande. Dagen började inte så bra, jag var på dåligt humör, Lennart skulle till min systers husbygge, så jag och barnen flydde till mammas och pappas. Där brukar jag alltid bli på bättre humör, och så även den gången. Vi åt lunch och var där till eftermiddagen innan vi hämtade Lennart och for hem. På kvällen gjorde vi pizza, och jag gjorde chokladmousse som efterrätt. Sen dukade vi med finglas och tända ljus och åt. Det var riktigt gott, och vi hade en trevlig kväll bara lilla familjen. Innan kvällsmaten for vi ut och pojkarna fick några tomtebloss. När de sen somnat dukade vi fram lite ostar, kex, vindruvor, äppel och godis, och så satte vi oss i soffan. Där satt vi hela resten av året och såg Modern Family, men med en nyårskyss vid tolvslaget (okej klockan var 0:04). En lugn, supertrevlig kväll.



Imorgon har vi årets första vardag. Då ska jag vara tråkig och städa. Plocka bort lite julpynt, dammsuga, städa köket och sånt. På kvällen ska jag till min storasysters med min ena lillasyster. Så att sånt. Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar