måndag 9 januari 2017

En konstig vecka

Oops, blev nästan en vecka till där. Det har varit en konstig vecka! Bara fyra vardagar, avskedsfest för bror + familj som flyttar utomlands nästa vecka, akutbesök till veterinär med mammas och pappas hund Vera... och till detta har jag blivit konstig. Jag är trött, vresig och allmänt pms:ig. Vet inte om det har med amningen att göra kanske. En superbra sak är att Ossian blev fyra månader igår och han helammas ännu. Det betyder att jag har nått ett mål! Redan innan den här graviditeten sa jag att jag ska lyckas helamma längre med nästa barn. Matheo helammades ju bara en vecka, så jag har velat ta revanch. Och mitt stora mål är att amma till sex månader, men ett stort delmål var absolut vid fyra månader. Så småningom börjar vi ge mat åt Ossian, och så länge jag inte behöver börja ge ersättning också är jag nöjd! Heja mig! 

Den här dagen har jag varit latare än lat! Jag har legat i soffan eller sängen hela dagen, och typ vädjat åt L att han ska släpa upp mig och hitta på något. Till kvällen fick jag faktiskt släpat upp mig själv, och drog på mig vettiga kläder och så for vi ut hela familjen. Med stora pojkarna i pulka och lilleman i vagnen gick vi till skolan och rände lite pulka. När vi kom hem var latheten borta, och jag gjorde en egen müsli. Det är kokos, kanel och kardemumma i den, så ni kan tro det doftade gott i köket! Ska bli spännande att testa den imorgon! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar