fredag 2 december 2016

Från 4 till SE

Igår gjorde jag något som jag egentligen borde ha gjort för längesen. Jag köpte en ny telefon. Min gamla iphone 4 hade många år på nacken, var slöare än slö och hade sprucken skärm. För att nämna några fel. Någon gång i fjol började den ge tecken på att dö, men envist fortsatte den. Det blev lite roligt att se hur länge den skulle klara sig, så jag väntade med att köpa en ny. Sen blev det som en utmaning, vem ger upp först, jag eller telefonen? Men när skyddsplasten lossnade förra veckan och små glasbitar började falla, och jag desperat tejpade fast plasten igen (I know...) kände jag att det var så dags. Så nu håller jag min nya Iphone SE i handen och är förundrad över hur snabb den är. T. ex. Facebook tar någon sekund att ladda. Med den gamla telefonen tog det ungefär en minut från att jag tryckte på ikonen till att flödet visades, och ytterligare en halv minut innan man kunde börja skrolla ner. 
Jag är supernöjd. Dessutom är det fredag idag, med långhelg! Och vi har ätit pannkaka, och ikväll är det Idol och godis som gäller. Och julmys ännu till. Ja, det är riktigt bra nu! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar