tisdag 20 december 2016

20 december

Om några dagar är det JULAFTON! Det känns som om dagarna bara rusar förbi. Jag skulle önska att tiden inte gick så snabbt, för jag vill ju hinna njuta av jultiden till max! Ännu har jag inte sett på Sunes jul ens. Idag handlas de sista julklapparna. Jag brukar inte tycka att julstädning är så viktigt, men jag håller faktiskt på att storstäda hela huset. Julgranen står i vardagsrummet. Julmusik spelas varje dag. Jag skulle gärna njuta av detta i två veckor ännu, men snart är det över. 

Men inte blir det ju tråkigt efteråt. Nejdå, det är så spännande när Ossian utvecklas hela tiden. Och i januari blir han ju fyra månader, och då brukar det ju hända grejer! Han börjar svänga sig ordentligt, han kanske börjar få tänder, börjar med mat, drar sig fram, skrattar mer osv. Och så kommer vintern på riktigt, så vi kan åka pulka med stora barnen, gå ut på isen, göra snögubbar och sånt. 
Det gäller att ha saker att se fram emot hela tiden. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar