onsdag 9 november 2016

USA och familjedag

Oj, vilken dag. Det känns verkligen som att hela världen har uppmärksammat presidentvalet i USA. Eftersom jag inte är så insatt så tänker jag inte säga så mycket, men det är ju lite nervöst. Vad kommer att hända, vad får det för följder? Och så en sak jag reflekterat över: överallt, speciellt från USA, läser man på näter över hur missnöjda och chockade folket är. Men det är ju folket som har röstat, borde inte majoriteten vara nöjda? Var är dom som är glada över resultatet?

Jaja. Jag knäpper mina händer och fortsätter med livet. Imorgon tänker jag fokusera 100% på familjen. Eller på alla utom mannen, haha. Han är ju i jobb på dagen, och ska iväg med jobbarkompisarna på kvällen. Så på dagen tänkte jag lägga ifrån mig telefonen och belägra mig i lekrummet. Undantag för matintag, toabesök och amning, typ. Elliot fick ju mycket lego och pussel i födelsedagspresent, så de ska vi bygga. Om jag orkar tar vi oss ut på eftermiddagen, men det är verkligen inget måste! Vi har så mycket trots och gnäll här i huset nu just så om vi håller oss på någorlunda bra humör är jag nöjd. 
På kvällen är det äntligen dags för syjunta igen, så då kommer jag ju att träffa mamma, två systrar och mina två svägerskor. Och alla syskonbarn. Det ska bli roligt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar