måndag 21 november 2016

Miss Model Pietarsaari kandidat

Nån gång i våras när jag satt i frissastolen fick jag frågan om jag ville ställa upp som hårmodell. Det kunde ju vara kul att vara modell en gång igen tänkte jag, så jag tackade ja. För ungefär en månad sedan började planeringen på allvar, och igår var dagen här. Hela dagen gick åt till att öva, få håret fixat och bli sminkad. Vi var nio kandidater som tävlade om att bli Miss Model Pietarsaari, och så utsågs en Best Fashion Model och en Best Ad Model. Halv två var det dags att gå upp på scen. Jag var riktigt nervös innan, men när jag väl var där så tänkte jag inte så mycket på att vara nervös. Andra showen var klockan tre, och åtminstone för mig gick den så mycket bättre än den första! Andra gången var jag inte nervös alls, utan hade riktigt roligt och kunde njuta av att gå på scenen!

(Ber om ursäkt i förväg om suddiga bilder, men vill visa dem i alla fall)






Sen var det dags för prisutdelningen. Jag hade verkligen inte räknat med något pris alls, så gissa min förvåning när de ropade upp mitt namn som Best Ad Model! Såå roligt att få den utnämningen! 
Och Nora som blev Miss Model Pietarsaari är verkligen helt rätt för den titeln!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar