tisdag 8 november 2016

Mammaledig

Jag börjar landa i att vara mammaledig igen. Det har varit så mycket på gång hela hösten (och kommer att vara det ännu en tid) att jag inte riktigt hunnit njuta så mycket av att vara mammaledig, men vissa dagar är verkligen typiskt mammaledigtdagar. Som igår. Vaknade av en femåring några cm från ansiktet, han ville ha hjälp med att få ihop två krångliga legobitar. Steg upp och gjorde frukost till två barn, fick kläder på tre barn och mig själv och förde två barn till dagis. Kom hem och kokade kaffe och gjorde frukost till mig själv. Njöt av tystnaden. Ammade. Bytte blöja och pratade länge med baby. Ammade. Åt lunch och gjorde en sak som jag hade som målbild under graviditeten, nämligen gå en vagnpromenad. Härlig höstkyla, frost och blek sol, en bra podd i öronen och en sovande baby i vagnen. Lycka! Kom hem och baby fortsatte sova, så jag lyssnade ännu mera podd och virkade vidare på min filt. Åt lite godis. Ammade och klädde oss och hämtade barnen. Kom hem samtidigt som maken.
Såna dagar hoppas jag att få flera av under resten av hösten och vintern.



Filten som borde bli klar snart, eftersom Winter is coming! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar