måndag 28 november 2016

Fylld av energi

Jag känner knappt igen mig själv nu för tiden. Jag är så ovan med att ha en baby och faktiskt orka/ha lust med att städa/pyssla/göra saker. Det är första gången trots tredje babyn.
Idag började vi dagen med att försova oss så vi kom 1 h 40 min sent till dagis. Oops, men så kan det gå när man vakar på natten med pigg baby. Nå, när jag och Ossian kom hem igen åt jag frukost framför datorn medan Ossian sov vidare. Men han vaknade snabbt och joinade mig i soffan, och det tog en stund för mig att samla lite energi. Sen har jag tvättat två maskiner kläder, vikt undan en stor hög rena kläder, dammsugit, småplockat lite och julpyntat lite. Snart ska jag hänga upp lite mer kläder och sen nalkas bastu! Jag är själv förvånad över min energi. Hoppas det inte bara är julen som får mig att känna så här, för så här vill jag att det alltid ska vara.
Imorgon ska jag försöka mig på att handla med Ossian. Han brukar alltid vakna strax när man kommer in i affären och vilja upp i famnen, men jag hoppas att det ska gå bra. Jag tänkte handla hem ingredienser och göra flera sorter av julgodis samt egen pepparkaksdeg. Fast det tänkte jag baka en annan dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar