måndag 7 november 2016

En femåring

Hela helgen har det varit en massa firande. Vår älskade Elliot har fyllt fem år! Vår solstråle, energiknippe, busunge, han med sina idéer och funderingar, sin selektiva hörsel och sin humor, tänk att honom har vi haft med oss i fem år nu! Helt otroligt. Han älskar ju Blixten McQueen, och självklart ville han ha en sådan tårta. Vad gör konnditormamman? Jo, hon bakar en sådan tårta. Jag, som i skolan svor åt mina klasskompisar att jag aldrig kommer att baka en Blixtentårta frivilligt (ofta kom beställningar på just Blixtentårtor, och oftast fick jag göra dem). Jag har helt frivilligt gjort en Blixtentårta. Och det var faktiskt ganska roligt!



Hatar att ta bilder i mörker. Tårtan är grön, riktigt ordentligt grön! 



Elliot var supernöjd över sin Blixtentårta! 


Bjöd på en ny favorit, mjölkchokladfudge! Alltså de är farligt goda, och farligt enkla att göra. De kommer att göras en hel del i juletiden i år kan jag lova! 

2 kommentarer:

  1. Kan man få recept på fudgen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan ni få! Ska se om jag hinner lägga upp det imorgon :)

      Radera