fredag 16 september 2016

Första badet

I förrgår badade vi Ossian för första gången. Ett enkelt bad i handfatet i badrummet, med duschstrålen sakta på. Oj, vad han njöt. Han tittade stort på oss, mamma och pappa, och andades lugnt. Så skönt med en baby som njuter av bad! Elliot var likadan, men Matheo gillade inte riktigt att bada när han var baby. Det var ju lite jobbigt när han skrek och spände sig och sprattlade vilt. Men kanske hade det med mjölkproteinallergin att göra, han hade ju ont i magen mer eller mindre konstant, stackarn! Men i alla fall, om några dagar är det dags för nästa bad för Ossian, då i badbaljan. Längtar redan!


Svårt att få fina, tydliga bilder när det är mörkt och har en baby som inte posar, hehe. 

Jag håller på att knåpa ihop min förlossningsberättelse. Det känns så mäktigt att skriva den, då allt ligger så färskt i minnet ännu. Det känns också så otroligt personligt, så jag tror jag ska spara den långa versionen för mig själv, och skriva en lite kortare åt er. Den kommer inom de närmsta dagarna, så håll utkik. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar