onsdag 21 september 2016

En massa kakor

Helt plötsligt har jag fått en stor lust för att baka. Sen Ossian föddes har jag bakat en tigerkaka, bröd, en morotskaka och två gånger chokladmuffins. Och det på bara två veckor. Sen har jag en massa äpplen hemma som jag tänkte baka äppelpajer av, och frysa in. Men det tror jag får bli morgondagens eller fredagens projekt. Och så tänkte jag eventuellt prova en nektarinpaj till helgen också. Oj oj, jag får nog bjuda in en massa kaffegäster, hehe. Nej men vi väntar som tur lite besök ännu denna vecka, så det jag bakar blir förhoppningsvis uppätet.


Recept på morotskakan hittade jag hos Carros blogg. Jag har aldrig varit speciellt förtjust i morotskaka, men det är Lennarts favorit så tänkte att jag för första gången kunde prova att baka en morotskaka. Hemma alltså, i skolan har jag nog gjort en hel del av dem. 


Och så chokladmuffins. Min favorit efter cheesecakes. Dessa är så enkla, och alldeles för goda!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar