fredag 2 september 2016

8 dagar till bf

Här händer ingenting ännu. Hinnsvepningen gav inget resultat. Fick en till igår eftermiddag, men inget än så länge. Jag har mycket sammandragningar, så jag hoppas ju att förlossningen ändå skulle vilja starta. Jag har så ont hela tiden, att dessa sista dagar bara är en konstant plåga. Hur länge kan man vara öppen 4 cm utan att något händer? Säkert flera veckor. Kanske jag får e julbaby?

Nej, nu ska jag sluta vara bitter, riktigt så där usligt är det inte. Jag tycker fortfarande att dagarna går snabbt. Imorgon går jag in i vecka 40! Då är det max tre veckor kvar. Jag fick dessutom en kallelse till bb till den 12, alltså måndagen efter bf. Då görs ett ultraljud för att beräkna babyns storlek igen, och läkaren bedömer om de vill sätta igång mig då direkt.
Nu ska jag vila en stund och dricka mitt isvatten. Skön fredag till er!


2 kommentarer:

  1. Fick också hinnsvepning då jag väntade mitt 2:a barn. Inget hände förutom mer förvärkar, så en vecka senare fick jag det igen, men ingen baby då heller. Gick 8 dagar över bf och blev då igångsatt med ballong. Var öppen 3-4 cm flera veckor innan bf så hade ju nog trott att babyn sku komma innan bf. Vilket gjorde att det blev extra tungt den sista tiden. Hoppas att din baby vill komma ut snart.. blir ju så tungt de sista dagarna/veckorna. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lät ju inte så positivt :/ Hoppas det inte blir samma för mig att jag går över tiden iaf. Då riskerar jag ännu en igångsätting och det vill jag ju inte. Men det är många dagar kvar, så jag försöker hålla hoppet uppe :) Tack!

      Radera