söndag 28 augusti 2016

Veneziansk

Ännu en helg är förbi. Imorgon börjar en ny vecka, och jag har för mig att vår baby kommer att komma ut nästa vecka. Redan vid mitten av graviditeten drömde jag en natt att vi skulle få vårt barn 4.9, så det gissar jag på. Det är nästa söndag det. Jag får mer och mer förvärkar hela tiden. På tisdag är det dags för ett till ultraljud, eftersom babyn beräknades vara så stor för två veckor sedan. Läkaren pratade till och med om eventuell igångsättning, men det undviker jag ju helst. Förhoppningsvis får jag i alla fall en hinnsvepning, så hoppas vi att det drar igång nån gång efter det.
Nästa vecka kommer vår skötbädd på posten, och så fixar jag hem ett babyskydd också, då först är vi helt förberedda. Båda bb-väskorna är packade, och jag ska skriva en lapp och lägga på kylskåpet med det vi ska lägga i väskorna innan vi åker in, så att inget glöms.

I helg var det ju villa-avslutning. Vi har inte orkat planera något speciellt alls, jag hade till och med glömt bort att det var just i helg. Tanken var ändå att spendera kvällen hos goda vänner, men jag hade sån foglossning och förvärkar hela dagen, att jag kände att jag bara ville vara hemma. Humöret var på botten, och det enda jag kände lust för var att baka. Så jag svängde ihop en tårta dagen till ära, och så badade vi bastu och tortillas, bara lilla familjen. När det började bli mörkt satte vi oss i bilen och körde runt och tittade på fyrverkerier. Vi stannade vid en bro och tittade en stund, men pojkarna blev lite rädda så vi åkte hem istället. Där somnade de bums i säng, och jag och Lennart kröp ihop i soffan med Game Of Thrones, chips och choklad. Toppenkväll blev det alltså, fast dagen var sämre. Jag kände mig riktigt lycklig och tänkte att ibland behövs det bara tid med sina närmaste för att man ska må som bäst! <3



Gräddtårta i rosa och vitt. Jag kokade egen hallonsylt till fyllningen, det räckte till och med lite till frysen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar