tisdag 23 augusti 2016

Snart slut

Den här graviditeten börjar lida mot sitt slut. Det är 18 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum. Det börjar kännas nervöst nu. Jag tycker att dagarna går snabbt. Det brukar ju vara tvärtom, alla dagar känns superlånga så här på slutet, men denna gång känns det annorlunda. Jag har ännu inte färdigställt allt som ska fixas inför babyns ankomst, och vi har lite annat att tänka på också så därför känns det som att tiden går snabbt. Men om baby O känner för att komma ut typ imorgon så får han gärna det, hehe!
Idag var jag till rådgivningen. Numera går jag dit varje vecka. Hjärtljuden var som vanligt mellan 135-140, vikten hade gått ner lite, nu är jag på +12 kg. Blodtrycket och urinprov var ok, magmåttet var samma som förra veckan, 36,5 cm. Så han har troligtvis sjunkit ner lite till. Han ligger med huvudet neråt, och barnmorskan tyckte att huvudet kändes stabilt där. Inte fixerat, men det kommer det ju knappast att bli heller.



Plockade från egen rabatt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar