fredag 26 augusti 2016

Slutet av graviditeten

Nu är det drygt två veckor kvar till beräknat datum, och jag pendlar mellan att vilja ha ut ungen NU och att tycka att tiden går ändå rätt snabbt och vi har några småsaker kvar innan vi är helt redo. Men det är sjukt stor skillnad mellan slutet på denna graviditet och de två förra. Den här gången är jag mycket mer tålmodig. Jag tror att det beror på att jag har två stora barn (tre år och snart fem år, nåja...) att tänka på också. Så förutom allt det vanliga ställandet inför baby, så är har det nyss varit dagisstart efter sommalovet, en hel del kela-krångel, talterapin har börjat igen, vi har minirenoverat toan, jag virkar för fullt... ja det är helt enkelt full rulle ändå. 
Men mest vill jag nog att han ska komma ut nu. Jag känner mig färdig, och jag vet att det är ett stort barn i magen, som inte behöver växa mer. Att läkaren började prata om en igångsättning igen gör mig lite nervös. Så jag försöker hjälpa kroppen på traven lite, och dricker hallonbladste, är lagom aktiv, badar mycket bastu, "studsar" på pilatesbollen osv. Och idag var jag på akupunktur! Jag hann vara på förlossningsförberedande akupunktur en gång förra graviditeten, och jag tyckte det var så avslappnande. Idag när jag fått alla nålarna, fick jag snabbt sammandragningar. De var långa, smärtfria och oregelbundna, men kändes ändå tydligt. Baby började trycka neråt, och det molade till nu som då. Efter akupunkturen fick jag fotmassage också, och hon tryckte på vissa punkter på fötterna, och då fick jag på riktigt ont, som mensvärk ungefär. Så jag tror absolut att det gör skillnad. Avslappnande var det också. Jag får en ny tid nästa vecka. Får se om jag hinner gå på den. Även om det är skönt och avslappnande med akupunktur, så önskar jag ju förstås att  jag får föda i helgen. Nu håller vi tummarna för att baby vill komma ut snart! 


I vår blomrabatt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar