fredag 15 juli 2016

Virkat

Vet ni vad som är tråkigt? Jag har igen lyckats slarva bort minneskortet till kameran. Jag har två kort till och med, och båda är borta. Hur lyckas man med det?! Jag tycker inte det är samma "känsla" i bloggen med bara mobilbilder. Surt.
En till sak som är supertråkigt är att jag sover bort dagarna. Jag är så trött hela tiden, att jag lägger mig igen efter frukost och sover till sen eftermiddag. Jag ska till rådgivningen nästa vecka, och det ska bli spännande att se hur lågt mitt hb har sjunkit. Förra gången var det nere på 110, men skulle inte förvåna mig om det är långt under 100 nu. Så jag får väl börja äta järntabletter nu för att bli människa igen.

Till något roligare. Jag har virkat en barnvagnsmobil! Jag sökte efter inspiration på nätet, hade tänkt göra den vanliga som "alla har", med ugglor. Men så såg jag en så fin mobil med mandalor, och jag blev så glad av att se på den, så köpte hem lite färggrant garn och på några dagar gjorde jag klart mitt andra (första är inte färdigt än) virkprojekt!



Jag har lagt små bjällror inuti varje mandala, så den låter mysigt sen när baby blir så stor att han börjar röra på den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar