onsdag 27 juli 2016

Sista veckan

Vi är inne på Lennarts sista semestervecka och vi har fortsatt att njuta. Det är perfekt semesterväder! Vi är ute hela dagarna, pysslar på gården, jag virkar på koftan åt O, vi har åkt båt och ätit blåbärspaj. Alltså det är så härligt nu just att jag nästan vill börja gråta när jag tänker på att det snart är slut. 



Den här bilden beskriver våra dagar ganska bra tycker jag. Idag tog vi tag i att rensa gräs mellan träplattorna på uteplatsen, städade och ställde dit vårt lilla bord och lite stolar. Där åt vi upp gårdagens paj, Hanna kom spontant till oss på kaffe och jag virkade lite till. Min duktiga make har lagat en "klädställning" att hänga upp tvätten på utomhus, och sen tog han lite gamla tegelstenar och byggde snabbt ihop ett snabbt grillställe åt oss på gården. Där har vi grillat marshmallows ikväll. Och så har vi storhandlar också. Nu just ligger jag och vilar medan Lennart nattar pojkarna, och strax ska jag trotsa foglossningen och städa och skura i badrum och bastu. Här ska bastas ikväll! Jag tycks vara inne i en fas nu igen där jag boar och ställer till för babyn. Jag älskar städavdelningen i affärerna, och skulle kunna köpa alla svampar och borstar och skura och putsa hela huset! Jag vill att det ska vara rent och fräscht! Dock får jag lyssna på kroppens signaler, för foglossningen och sammandragningarna gör sig fort påminda om jag är för aktiv. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar