fredag 29 juli 2016

Förlossningstankar

Hej på er!
Jag sitter utomhus i halvskuggan och bloggar, hur härligt? Jag har till och med fixat ett tillfälligt minneskort, så jag har dagsfärska bilder. Inte illa!
Igår var vi på besök till det sjukhus vi ska föda på. Det väckte en hel del tankar, och det känns riktigt bra att ha sett sig omkring där.
Min stora oro för denna förlossning är just nu att föda i säte. Lillemannen i magen tycks trivas sittandes. Om han skulle vända sig med huvudet neråt vore han den första av mina barn att göra så. Både Elliot och Matheo har fått vändas i vecka 35-37 av läkare. Dock har ju de varit i tvärläge, och O har rumpan neråt misstänker jag. Även på rådgivningen sa hälsovårdaren att hon tror att han är i sätesläge. Jag gillar ju att vara förberedd på det mesta, så givetvis har jag ju googlat och läst en hel del om sätesförlossningar och kejsarsnitt den senaste tiden. Om det är så att han är i sätesläge och de inte lyckas vända honom, tror jag nog att det lutar mot en sätesförlossning hellre än snitt. Jag är så rädd för att snittas, och det vore ju tufft att ha en sätesförlossning i bagaget. Men det är ju en hel del risker med båda sätten, och jag behöver ju inte oroa mig för det på några veckor ännu.
Det var mina tankar om förlossning för idag, nu ska jag njuta av den sista semesterdagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar