fredag 29 juli 2016

Förberedelser inför babyn

För någon vecka sedan hade jag så regelbundna och onda sammandragningar att jag fick lite panik för att förlossningen skulle ha startat. Det fick mig att inse hur lite jag förberett hemmet inför babyns ankomst. Så dagarna efteråt gick åt till att sortera de tvättade babykläderna, tvätta resterande kläder och lakan, packa bb-väskan, koka nappar, bädda sängen och planera för resten. Nu känner jag mig mycket mera beredd på att babyn snart är färdig och kan komma snart. Kvar är lite småfix med vagnen, köpa ett babyskydd, fixa i ordning en skötplats och köpa det sista till bb-väskan. Sen tror jag att allt är helt klart.
Idag är jag i vecka 33+6, så imorgon går jag alltså in i vecka 35. Då ska jag börja dricka hallonbladste, som jag ännu inte köpt hem. Det måste jag komma ihåg att göra. Tänk att det är så nära, jag tror det är 42 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum! Det är inte mycket det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar