torsdag 7 april 2016

TBT: Förlossning

Vi kör på en throwback thursday torsdagen till ära, längesen jag gjort en sådan. Detta från min andra förlossning. De hade just tagit hål på hinnorna, men jag hade inte fått värkar ännu. Först här blev jag säker på att de inte skickar hem mig igen, så jag kunde slappna av. Inte kunde jag tro då att jag fem timmar senare skulle stiga upp från sängen för att gå och duscha, sedan rulla iväg med babysängen med en nyfödd Matheo i till vårt rum på BB. Att det redan skulle vara över, liksom. Jag hade ju en sammanlagt 27 timmars förlossning med Elliot, och hade räknat med att även denna skulle gå på ett dygn.

 Ni anar inte vad jag längtar till september är här, och jag får göra det en gång till. Det är helt otroligt att ligga där och känna att det är att föda barn som kvinnor är gjorda för. Det är övermäktigt, kroppen bara jobbar på utan att jag har någon kontroll över det! Amazing! Dock hoppas jag på ett lite längre förlopp denna gång. Runt tio timmar låter lagom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar