söndag 17 april 2016

Kalas

Jag har haft en riktigt fin och rolig helg. På lördagseftermiddagen firade vi min mommo, som fyller 75 år om några dagar. Ett fint överraskningskalas hade vi ordnat åt henne, hela familjen plus hennes grannar, vänner, kusiner och lite annan släkt. Det var roligt att träffa lite släktingar som jag inte sett förr, och det märktes att mommo var glad, trots att hon inte annars gillar överraskningar.
På kvällen bakade vi pizza och bjöd hem goda vänner på middag. De stannade länge och det var en trevlig kväll.

Idag vaknade jag sur efter en dålig nattsömn. Kroppen håller på att vänja sig vid nattamning redan, så jag vaknade vid fem och kunde inte somna om. På förmiddagen lämnade vi barnen hos fammo och faffa, och så åkte bara jag och Lennart till Kokkola. Han behövde lite cykelgrejer och jag behövde kläder som faktiskt täcker magen. Vi lunchade på vår favoritrestaurang Pedrinas, och efter shoppingen åkte vi tillbaka till Bosund och alla for vi till bönhuset. Det gick förvånansvärt bra med pojkarna där, och efteråt blev det en snabbkaffe vid svärföräldrarnas innan vi åkte hem, för vi väntade gäster. Nu ikväll har min kusin med familj varit här. Det var längesen vi sågs sist, så vi hade en hel del att prata om. Barnen lekte fint tillsammans, och vi hade en riktigt fin kväll.




Nu väntar jag bara på att gossarna ska somna, så ska jag äta upp gårdagens pizzarester och sen krypa upp i makens famn och bara  njuta det sista av helgen. Hoppas ni har haft en fin helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar