tisdag 26 april 2016

Det är en...

Igår lämnade vi barnen hos faffa, och åkte till mödrapolikliniken i Kokkola på ultraljud. Genast babyn syntes på skärmen lag den upp handen och "hälsade". Trots att barnmorskan bara kunde finska så gick besöket riktigt bra, vi förstod allt hon visade upp. Jag har ju haft en stark känsla hela graviditeten att det är en till pojke i magen, och visst är det en lillebror som ligger där och gror! <3 




Genast kändes allt mera verkligt. Allt som barnmorskan kollade upp var bra, beräknade datumet stämde och som jag har gissat så är moderkakan i framväggen. Hon uppskattade vikten till 400g exakt. När jag kollade upp i min babyapp så visade det att vikten nu borde ligga på strax över 300g. Visst kan det säkert skilja lite, men direkt kom tanken upp att vi än en gång får en stor baby. Elliot vägde ju 4,3 kg när han föddes och Matheo, som föddes två veckor för tidigt, vägde 3,9 kg. Så den här blir väl också över 4 kg då, gissar jag. Får se sen om jag har rätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar