onsdag 13 april 2016

Att vara gravid är inte alltid så lätt

-Hur mår du under graviditeten, Minna?
-Jo tack, riktigt bra!

Så skulle jag vilja svara. Tänk om det bara kunde få vara bra, om jag bara kunde fortsätta jobba som förut och magen växer utan dessvärre krämpor. Plötsligt skulle jag kunna njuta av att gå på mammaledigt, och sen skulle dagen D vara här och vi får åka till BB. Vilken dröm!

Nu kommer jag att klaga av mig lite, vill ni inte läsa sånt nu så får ni söka er någon annanstans. Är det inte det ena så är det det andra. Oftast har jag blodtrycksfall, antar jag. Vissa dagar blir jag svimfärdig av att bara stiga upp och stå. Det svartnar för ögonen och jag måste sätta mig igen. Pulsen kan vara över 130 och att ens försöka tömma diskmaskinen känns som ett maratonlopp. Om jag ibland har en bra dag, och inte har blodtrycksfall, så slipper jag ändå inte undan sura uppstötningar/halsbränna, foglossning, molvärk och ibland sammandragningar. Och så ska vi inte glömma humöret. Oftast dåligt, jag är nedstämd och negativ. Jag är som jag var för ca 2 år sedan, deprimerad. Jag skulle så gärna njuta av att vara gravid. Jag blir glad av sparkarna jag känner varje dag, och av magen som numera ser ut som en riktig gravidmage, och jag blir glad av Elliots och Matheos prat om babyn som ska komma till oss. Jag längtar så efter den lille filuren, och älskar den redan, men att vara gravid är banne mig inte lätt ibland!

Tack för mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar