tisdag 8 mars 2016

Rådgivningsbesök vecka 14

Idag var jag till rådgivningen för andra gången. Jag är nu i vecka 14 (13+3) och idag fick jag höra hjärtljuden för första gången. Det lilla hjärtat pickade med 155-159 slag i minuten. Mitt blodtryck och vikten var helt ok, och något annat gjordes inte. Jag har redan tid för nästa ultraljud, som är om sju hela veckor! På nästa rådgivningsbesök ska vi boka in sockerbelastningen, som måste göras även denna graviditet.

Illamåendet har börjar ge med sig. Den finns kvar, men nu kommer den cirka varannan dag bara. Halsbrännan är fortfarande riktigt jobbig ibland. Men sen kan de gå någon dag då jag inte känner av den alls. Foglossningen har jag inte känt av på över en vecka nu. Sammandragningar har jag dock börjat få nu som då. Det är lite alarmerande, men pratade med barnmorskan som sa att det inte är farligt så länge de inte gör ont eller känns obehagliga. De gör faktiskt inte ont, men obehagliga kan de vara. Så jag fick rådet att ta dem som små varningar om att ta det lite lugnt. Yr är jag också, och kan inte stå eller gå långa stunder. Jag måste sätta mig och andas lugnt så går det om.

Så att så är det såhär långt. Det känns fortfarande ganska lätt, eftersom att jag vet att allting troligtvis bara kommer att bli värre. Jag är ännu rörlig, men om några månader så har jag en stor kula som bara är i vägen om inte så värst mysig då längre. Så jag njuter så gott jag kan!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar