torsdag 24 mars 2016

Mitt gravida liv

Det här med att vara gravid... För mig har det alltid varit så (alla tre graviditeter) att när en krämpa går över så kommer nästa. Alltid har jag haft något. Undantag har funnits för de så kallade spökveckorna. Alltså i början av graviditeten när de första symtomen försvinner och man ännu inte ser gravid ut eller känner rörelser. Vi snackar skiftet mellan första och andra trimestern. Öh säger alla som inte varit gravida. Alltså vid veckorna 13-14-15-16 någonting. Man börjar plötsligt tvivla på om man verkligen är gravid för det varken känns eller syns.

Jaja nu blir detta långt. Jag skulle säga att nu när illamåendet har lagt sig nästan helt, så har jag redan många veckor haft riktigt hög puls och jag blir svimfärdig om jag gör något fysiskt under lång tid. Efter max en halvtimme, ibland redan efter fem minuter, måste jag sätta mig ner för att inte svimma. Pulsen är långt över hundra och jag är helt svag och illamående. Jag är sjukskriven pga detta för jag klarar verkligen ingenting i detta tillstånd.
Idag kände jag redan på morgonen att det blir en bra dag, jag kände mig nästan normal! Så jag har storhandlat inför påsk, lagat middag och dammsugit hela huset. En endaste gång var jag tvungen att sätta mig. Så jag är supernöjd över min bedrift. Men! Så kom kvällen, och med den förstås, med tanke på att jag varit igång idag, foglossningen! Haha, aldrig att jag skulle få ha det helt smärtfritt. Så nu går jag istället runt som en pingvin med mitt stödbälte och stånkar. Att vara gravid är ingen dans på rosor, hehe! 


Sorglig fakta: bilden är tagen för ca 3 dagar sedan, och blommorna är numera döda. Jag köpte nya idag. Månne de håller sig över helgen. Vad är det med mig och växter??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar