lördag 26 mars 2016

Gravid vecka 17

Idag går jag in i vecka 17. Barnet är cirka 16 cm långt, och väger ungefär 90 gram. Ögonen är fortfarande stängda, och ögonbryn och ögonfransar har växt fram. Alla fingrar och tår har fått små naglar.

Det står i min gravidapp att livmoderns övre kant är ungefär mellan blygdbenet och naveln i den här veckan. Men det stämmer inte på mig, för den är ungefär en centimeter under naveln.
Rörelser har jag börjat känna, två gånger under vecka 16. Det där jag kände i vecka 14 var nog knappast babyn, eftersom jag bara kände det en gång.
Jag hade ju en dag utan yrsel, men den var tillbaka dagen efter. Så det lär jag nog få dras med en lång tid framöver känns det som. Det blir ju knappast bättre i takt med att magen växer.

På tal om magen, här är veckans bild tagen idag:


Som ni ser är det hårband i knapphålet som gäller. Inte en chans att kunna knäppa knappen i någon av mina byxor mer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar