måndag 14 mars 2016

Bloggens framtid

Ibland har jag bloggtorka. Då brukar jag ibland blogga ändå, vilket resulterar i tråkiga meningslösa inlägg. Ibland bloggar jag inget, utan väntar på att lusten att blogga ska komma tillbaka av sig själv. Det som funkar bäst är att gå tillbaka i arkivet, och se vad jag bloggade om hur, hur jag skrev mina inlägg och så vidare. Det sista är precis vad jag gjort idag, läst gamla inlägg och hämtat inspiration.

Oj vad jag är glad att jag har bloggat genom småbarnsåren. Det är guld värt att kika på hur vardagen såg ut när t. ex. Elliot var ett år gammal, hur det såg ut här hemma strax efter att vi flyttat och sånt. Jag kommer nog inte att kunna sluta blogga på länge, oavsett hur mycket bloggtorka jag än har i perioder! Var så säkra. Det kan vara tyst i några dagar ibland, men jag kommer alltid tillbaka!

För ett år sedan så var stora delar av gräsmattan framme, det var soligt och vi fikade utomhus. I år har jag lust att gå lös med snöskyffeln på gräsmattan, och hjälpa våren lite på traven. Oj så jag längtar till de solvarma dagarna, när man kan lämna jackan inne, sätta sig med en kaffekopp på ute på bakgården och se pojkarna leka i sandlådan. Det kan ju inte vara allt för länge kvar nu, tycker jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar