måndag 19 oktober 2015

Vad sker?

Nu börjar två lite tuffare veckor än jag är van med. En hel del kommer att hända under de här två veckorna. För det första kommer jag att jobba fyra dagar i rad, båda veckorna. Så mycket har jag inte jobbat hittills. Elliot är sista dagen i dagklubben imorgon. Jag ska på höstmiddag med jobbet, pojkarna ska hälsa på till nya dagiset, de ska skolan in där, vi ska väl köpa en ny bil antar jag, det ordnas tjejträff, Lennarts sjukledighet tar slut och då börjar allting på riktigt. Då är vi två arbetande föräldrar med barnen på dagis. Hua! Det låter så stort på något sätt. Jag är lite pirrig, fast mest för min egen skull. Jag tror att både Elliot och Matheo kommer att trivas på dagis, men jag själv kommer säkert att känna mig som ett monster. Om någon av dem gråter på morgonen när jag ska iväg så kommer jag att gå sönder, känns det som. Fast jag ju hört och läst det tusen gånger, att alla barn gråter någon gång när föräldern lämnar på dagis. Och man ska bara gå därifrån. Det kommer nog att vara det svåraste!

Lite kvällsflumm från mig.


2 kommentarer:

  1. Mina barn började på dagis i höst. Den första 11/2 månaden gick smärtfritt men sen började storebror gråta då vi lämnade dem (höll i sig Ca.2 veckor.) De skickade alltid meddelande då han hade lugnat sig. Men nu går det nog bra igen. Vi pratar mycket om dagis hemma. Lycka till :D

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att de meddelar när allt är bra igen, så slipper man oroa sig hela dagen. Och vad bra att det ordnade upp sig efter så kort tid. :) Vi pratar redan mycket om dagis, om varför de ska dit, vad de kommer att göra där osv. Så jag hoppas och tror att allt kommer att gå bra! :) Tack!

    SvaraRadera