måndag 12 oktober 2015

Stickade sockor

Den här dagen har varit så gott som perfekt! Igår ville jag inte blogga, för den dagen sög. Jag var på skithumör hela dagen, allt gick åt pipan, och när kvällen kom så rann bägaren över. Jag kunde inte annat än gråta över hur fel allt var. Men jag behövde tydligen gråta ut, för imorse vaknade jag klockan åtta av två par pigga ögon stod och kikade på mig. Där stod pojkarna bredvid sängen stilla som två ljus. "Hej!" sa de och sken upp när jag öppnade ögonen. Jag gav min älskade make en välförtjänt sovmorgon, och gjorde frukost åt oss andra. Sedan rensade vi undan nästan alla leksaker, så att bara lego, parkeringshus + småbilar och böcker finns kvar. Efter det hann jag med en snabb träning medan pojkarna lekte, sen gjorde vi en surdeg, och sen gjorde jag frukost åt Lennart.

Vi har hunnit vara utomhus, jag har googlat en massa recept och skrivit handelslista, vi har handlat mat, lagat mat, och ikväll hämtade Hanna upp mig och Elliot. Det nalkades syjuntta vid Jonnas, och jag skulle gärna sticka egna sockor åt Elliot. Han fick komma med och leka med sina kusiner Fanny och Elis så länge. Det blev en superrolig kväll (!), och jag fick riktigt fint början på sockorna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar