onsdag 28 oktober 2015

Migrän och spända muskler

Ni som känner mig eller följt min blogg länge vet att jag nu som då får migränanfall. De kan vara riktigt hemska, och jag lämnar ofta liggandes i ett mörkt rum, med en kall, våt handduk över pannan. I nio av tio fall har migränen försvunnit morgonen efter.
Men nu har jag haft migrän i nästan en vecka. Det är inte mycket migrän, och den är inte ihållande, och den beror troligtvis på spända rygg- och nackmuskler. Jag ska ringa till en massör imorgon, och hoppas att jag får tid så snabbt som möjligt. Jag har liksom tagit muskelavslappnande medicin, legat på spikmatta, badat bastu och fått massage, men fortfarande är musklerna spända.
Jag har provat många olika massörer och kiropraktorer de senaste åren, men ingen tycks kunna fixa min rygg. Jo, en, men han slutade för några månader sedan. Så om ni vet någon bra massör så tipsa gärna!


2 kommentarer: