måndag 17 augusti 2015

Vår första

Söndagen var ingen vanlig söndag. På eftermiddagen förde vi barnen till mammas och pappas, där Nina tog emot dem. Hon skulle vara barnvakt några timmar. Jag och Lennart körde tillbaka till Larsmo, till Josses och Jannes. Deras dotter skulle döpas. Vi skulle vara med på dopet, för vi fick den fina uppgiften att bli faddrar! Vårt första fadderbarn, Othilia Helmi Elice. Så vackra namn åt en vacker flicka. Vi ska ta uppgiften som faddrar på allvar, och jag hoppas att Othilia, när hon är stor, är lika nöjd med sina faddrar som jag har varit med mina!
Dopet var riktigt fint, det hölls på Josses och Jannes bakgård. De hade gjort så fint, med en vacker paviljong, blommor, pompoms, björkkvistar osv. Prästen höll ett fint tal, och hon blev döpt. Efteråt bjöds det på en massa goda bakverk. Jag hade bakat macarones, och utöver dem fanns en massa annat gott. Vi blev kvar där några timmar innan vi hämtade pojkarna.

Senare på kvällen blev vi ditbjudna igen på grillkväll. Vi hade riktigt trevligt där, och kvällsluften var så behaglig att vi satt ute ganska länge. Jag kom fram till att vi minsann ska hinna med fler grillkvällar denna sommar. Vädret ser lovande ut, med sol resten av veckan. Härligt!

Och kameran glömdes hemma så jag kan bara bjuda på telefonbilder. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar