tisdag 4 augusti 2015

Ut i blåbärsskogen

Nu känner jag att tiden går snabbt igen. Nu är det redan tisdag kväll, just var det ju söndag? Men jag antar att det är så här det brukar vara. Nå, igår efter frukost gick vi iväg till Strandis för att hämta ut ett paket. Vi lekte lite i parken som är ganska nära, och dit kom också Josse och barnen. Länge satt vi där och pratade om hur snabbt tiden går (för det gör den), och vips var det lunchdags. Vi blev bjudna hem till Josse, och stannade enda till eftermiddagskaffet. Sen gick vi hem igen så Matheo fick sova. En bra första vardag, tycker vi alla tre!

Idag ville jag hitta på något igen, för jag har så lätt att bara fastna här hemma. Men vi klädde på oss, tog några burkar med oss och så satte vi oss i bilen och körde till Holm. Där gick vi in i skogen och plockade blåbär. Jag var beredd på kaos, trots, gnäll och att de skulle springa åt varsitt håll, men de var så otroligt duktiga, mina pojkar! Matheo tog sin lilla burk, plockade ett blåbär ner i burken, för att genast äta upp det igen. Så han hjälpte inte till så mycket, men det var ju inte heller tanken. Elliot däremot var riktigt duktig, höll sig hela tiden nära mig och beordrade mig att vara försiktig, och höll koll på Matheo så fort han tog ett steg bortåt. Elliot plockade ner många bär i sin egna burk, och tömde den sedan i min större burk. Det riktigt värmde i hjärtat att se dem, de börjar bli så stora och förståndiga! Än en gång, tiden går så snabbt! 

(Kameran glömde jag ju förstås att ta med...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar