tisdag 11 augusti 2015

Roligt, roligt, roligt

Jag har gjort en hel del på bara två dagar. Jag har träningsvärk och är trött. Igår var jag med två svägerskor (är de svägerskor? Två av Lennarts bröders fruar...) till stranden för första gången i sommar. Perfekt väder, lagom varmt och lagom soligt. Inte så mycket folk där en måndagseftermiddag. Pojkarna vågade bara springa ut tills vattnet nådde knäna, så jag behövde inte vara så nervös. De lekte fint med kusinerna, och kom ibland upp till filtarna och lekte med hink och spadar. Vi hade med oss lite mellanmål och vagnen åt Matheo så han skulle kunna sova, men det ville han inte. Vid tre tiden åkte vi hem igen, och båda pojkarna somnade bums i bilen. Ja tar det som ett tecken på en bra dag!

På kvällen for jag och pappa och plockade blåbär. Ifjol plockade vi inga alls, så i år vill jag helst ha så mycket blåbär att vi klarar oss hela vintern. Troligtvis blir det en vända till i skogen, men jag är ändå nöjd med mängden jag fick igår. Det var värt alla tusen insekter som surrade runt mig och bet mig.

Idag var vi till Kälviä djurpark. Vi åkte dit med min syster plus barn, och vår svägerska plus barn. Oj, så fina djur de har där! Och all gamla lador, verkstäder och hus. Jag älskar att gå omkring där och titta! Vi var där en bra stund, för alla traktorer skulle provsittas, alla hus skulle vi in i och givetvis var det en ypperlig chans att få fina bilder på barnen, så jag fotograferade en del. 
Efteråt åt vi middag på McDonalds (urk! När ska jag lära mig att inte äta mer där) och sen for vi alla en stund till Jonnas. Där fortsatte barnen att leka, vi vuxna drack kaffe och Matheo fick sova. En toppendag, igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar