söndag 23 augusti 2015

Perfect day

Det gäller att passa på att njuta av solen nu när den behagar visa sig. Igår var vi utomhus hela dagen! Och då menar jag verkligen hela dagen, från efter frukost tills solen gick ner. På dagen var vi hemma på bakgården och solade, klippte gräs, badade i poolen, grillade, åt mat och drack kaffe. Medan Matheo sov gick jag och Lennart omkring på gården och planerade inför nästa år. Då kommer det att ske lite ändringar. I år har vi mest varit nyfikna på vad som växer i våra rabatter, i och med att det är vår första sommar i det här huset. Nu när vi har sett allt som växer kan vi börja planera hur vi vill att det ser ut. Det ska flyttas en del buskar, en del ska bort, rabatterna ska uppgrävas och flyttas och vi ska börja bygga ett växthus. Jag fick en bok om trädgårdsskötsel för nybörjare av mamma och pappa i födelsedagapresent, och därifrån har jag redan lärt mig några saker. 

Vid femtiden lag vi pojkarna o cykelvagnen och så trampade bi iväg till Bosund. Lennart älskar att cykla, och skulle kunna cykla hur långt som helst och bara njuta av cykelturen. Jag är tråkig och gillar inte alls att cykla. Men ändå gick jag med på att cykla till och från Bosund, 35 kilometer! Vi var där i två timmar, drack kaffe, barnen lekte med sina kusiner, och så cyklade vi hem igen i solnedgången. En helt perfekt dag, 10 poäng av 10 möjliga! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar