onsdag 26 augusti 2015

Mitt födelsedagskalas

I fredags hade jag ju mitt födelsedagskalas. Eftersom jag visste att vädret skulle visa sig från sin bästa sida, passade jag på att ordna grillfest utomhus. Vi satte upp en paviljong i trädgården, spikade ihop ett tillfälligt långbord, drog dit bänkar och stolar och lite pynt. Vi bjöd på grillad korv, sallad, potatissallad, batong, macarones, kokosbollar, godis, glass och maräng. Jag skippade tårtan detta år, det är många som inte äter tårtan, och de flesta av de som äter tårta äter det bara för att det hör till. Så det fick bli vanilj- och jordgubbsglass med chokladsås istället. Tio gånger enklare och tio gånger godare.
Vi hade en superbra kväll. Alla verkade trivas, och vi satt ute tills myggorna kom. Barnen lekte och härjade på som barn gör, och jag tror nog att det var det bästa kalaset jag ordnat! Ååh, jag hoppas att jag får möjlighet att göra det igen nästa år!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar