torsdag 13 augusti 2015

Game over, Charles! #fAcetoface

Hörni Pretty Little Liars tittare där ute. Har ni alla sett denna veckas avsnitt? Vad tyckte ni? Ni som inte bryr om serien kan sluta läsa, för här ska analyseras och funderas om inget annat än PLL. 

Var det någon annan som blev totalt besviken över vem Charles är? Vilken flopp! "Det är bara en serie, Minna...") tänker ni nu, men jag kunde inte annat än bli besviken. Jag blev lite arg också, eftersom berättelsen inte ens hänger ihop. Det var lite för många fel, och allt kändes väldigt framtvingat i sista minuten. Jag har svårt att tro att det var tänkt så här från första början. Hen som spelar Charles fick reda på att det var hen först i juni, och det känns som om författarna bestämde då att de ändrade vem som ska vara Charles. Jag tror de hade tänkt annorlunda från början, för det är så många saker som blivit fel. 



Och Red Coat/Black Veil... där kan de ju inte ha tänkt alls! Vad har hon med något att göra? Jag tycker att det var riktigt dåligt gjort av författarna. Och va jag sett på nätet så håller ungefär 80-90% av tittarna med mig. De skulle ha kunnat göra det här så mycket bättre! 

2 kommentarer:

  1. Håller med. Tror ändå att det är någon konstig tvist med det hela, eftersom de i timelapsen prata om att "HE's coming for you". Så knappast slutar det med detta, det gör de sällan i PLL :D Hoppas i alla fall att de får det fixat snyggare, för så som det nu slutade kändes det lite B. Skulle nästan hellre ha sett någon som man önskar att INTE skulle vara A, t.ex. Aria eller Toby. Jag hade ju helt väntat mig ett "this is fucked up"-moment, och sen bara... nähä. Jävla tråkigt. och transgender? seriously? please...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mysterierna är inte slut ännu. Jag läste i en intervju mer Marlene King att Cece kommer att vara med mycket när serien fortsätter. Hon sa att det är "Big Bad" som Ali är rädd för i TimeJump. Och att vi får veta om ryktena om Uber A stämmer eller inte. Förhoppningsvis är det ännu någon tvist någonstans, i PLL brukar det alltid vara oklarheter ;)

      Radera