onsdag 1 april 2015

Tjejträff och tårtor

Veckan har hittills varit hektisk. Att städa och baka till gårdagens tjejträff hos oss, och med tårtor som ska bakas till torsdag, plus renoveringskaos, vaknätter, bråk och gnäll från barnen, lite Tupperware-leveranser och annat så är det rätt så mycket just nu. För ett år sedan hade jag aldrig pallat, men nu går det bra. Visst, det är lite stressigt, men det är mest bara kul att ha fullt upp.

Ja, tillbaks till tjejträffen. Alla tjejer utom en kom till vårt igår, och det pratades och skrattades en hel del, som alltid. Det blev en helkväll, sista gästen for hem först kvart i tio. En superbra kväll, som verkligen behövdes. Nu är det en hel månad kvar till nästa träff då.
Eftersom påsken är denna vecka, så fick temat givetvis vara påsk. Jag hade bakat memmacheesecakebakelser med persikagelé, i små färggranna "lådor". Samt chokladkladdkaksmuffins med grädde på, i söta rosa formar, samt chokladcigaretter.




Idag är det tårtbakning som gäller hela kvällen. De två bottnen är färdiga, och ena fyllningen är också färdig, samt nästan alla dekorationer, Jag tog lite paus nu, tills jag får mer grädde då L kommer hem, så att jag kan göra andra fyllningen. Nu får ni hålla tummar och tår för att tårtorna blir fina också! Det är många månader sedan jag gjorde en tårta sist!



2 kommentarer:

  1. Det blir så fint det du bakar! Är du utbildad inom området månne?:) Visa gärna bilder av tårtorna sen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha! Jo, jag är utbildad bagare/konditor. Bilder kommer imorgon eller på fredag! :)

      Radera