måndag 6 april 2015

Spontanresa

Då var påsken förbi för i år. Vi har inte påskpyntat mer än påskgräs och påskliljor, inte har vi haft någon stor påskmiddag, och inte har jag sett en enda påskhäxa. Det där med påskhäxor kan ju i och för sig bero på att på lördagen steg jag upp halv sex, ställde mig, och så hämtade Hanna upp mig och så åkte vi till Ikea i Haparanda! Hanna skulle ha lite möbler och småsaker till sin nya lägenhet, och jag behövde också lite smått, så vi bestämde oss spontant på fredagen att åka. Det var en riktigt rolig dag med massa skratt, lite allvarligt snack, och kvalitetstid med syster! Vi besökte även Rusta, Kronans apotek för att se Blondinbellas produkter (men hittade inget jag ville ha) samt Candyworld. Så hem kom vi med en hel del.

Imorgon väntar äntligen vanlig vardag igen. Det betyder städning, veckohandling och träning! Här ser ut som ett bombnedslag, kylskåpet är lite för tomt och jag tränar lite för sällan. Så imorgon är det dags att ta nya tag! Denna vecka ska vi också tapetsera och måla klart i före detta spisrummet. Och så får jag börja planera in en till systerträff, kaffedejt med vän och lite Tupperware. Jag är taggad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar