söndag 19 april 2015

Solnedgång x 2

Behöver jag förklara att jag har bloggtorka? Finns det något ni vill att jag ska skriva om, något ni undrar, önskeinlägg, så säg till!
Igår kväll såg vi de finaste solnedgången! Vi ser sjön från vårt köksfönster, fast det är någon hundra meter bort och två vägar emellan. Och som tur så går solen ner precis där, så vi kan se solnedgången varje kväll. Igår så blev himlen alldeles lysande rosa, och solen var som ett rött klot, så jag tog kameran i handen och sprang dit. Förstås missade jag det allra finaste, men hela en stycken bra bild fick jag.



Jag beslöt mig för att vara tidigt på plats ikväll, för att få flera bra bilder. Jo då, lite väl tidigt var jag där, men började fota i alla fall. Jag fick många fina foton, fast himlen aldrig blev rosa som igår. Och precis när solen var strax ovanför horisonten, och den såg så stor ut, så dog batteriet. Alltså hur typiskt! Men jag hann ju få några fina foton, och imorgon kommer jag vara där i rätt tid, med fulladdat batteri!


1 kommentar: