torsdag 9 april 2015

På äventyr

Fy vad dålig jag har blivit på att blogga! Jag saknar att blogga varje dag, men nu känns det helt omöjligt att få fram vettiga och läsbara inlägg varje dag, när det känns som att jag har gröt i hjärnan. Nå, men jag försöker nu i alla fall.

Idag har vi varit på äventyr. Som tur (eh?!) vaknade barnen redan tjugo över sju idag, av en anledning som jag verkligen inte fattar! Så vi steg upp, jag drog täcke och kudde med till lekrummet, och låg där på golvet en stund så länge pojkarna lekte glatt bredvid. Jag verkligen avundas deras morgonhumör! Efter några minuter ringde pappa och frågade om vi var vakna  (jo, tyvärr) för han skulle åka till en kiropraktor (jag fick googla för att hitta ordet, för här pratar vi om klöyryckar - what???) i Kaustby, och eftersom jag typ alltid har problem med rygg och nacke, så undrade han om jag ville komma med. Ja, vi hade inga planer för dagen, så jag tackade genast ja, dukade fram frukost och klädde på oss alla tre. Så åkte vi iväg då, till fjärran land. Eller ja, Kaustby då. När det var min tur konstaterade kiropraktorn att hela ryggraden var helt sned, att min nacke och axlar var sjukt spända, samt att min ena knä var snett. Jasså, jaha, jag har inte ens haft ont, men jag har ju vetat att något är fel. Hon fixade det, jag kände mig som ny, och när pappa också var klar körde vi hem igen. Slut!

Se där, ett superlångt, tämligen ointressant inlägg om vår förmiddag. Men det är också allt jag lyckas åstadkomma för tillfället. Vi hörs senare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar