fredag 24 april 2015

Just my luck

Igår dog min Iphone igen. Denna gången för gott, antar jag. Den blev utan ström på natten, och nu går den inte att starta upp mer. Nu vilar den på kökshyllan tills jag orkar ta farväl av den, haha. Så ja, vad har jag nu? Jo, min Lumia 930 förstås! Som tur hade jag den kvar! Så nu ska jag försöka vänja mig vid den, och försöka att inte bli irriterad då jag inte förstår mig på den (eller när det inte finns några bra appar). Så, alla Lumiaägare, ge mig era bästa tips och trix! Lär mig hur den fungerar, är det lönt att ha en Lumia? Eller bör jag kasta den i soptunnan direkt och springa till affären efter en ny Iphone? Tell me! 


10 kommentarer:

  1. Nu var det ju så att jag tvärvägrade Iphone då jag skulle ha en smart, dessutom kände jag min väldigt lojal mot Nokia så nu är jag inne på min andra Lumia och skulle inte byta för nåt i världen!
    Finns massor och åter massor med appar till dem, kanske inte alltid exakt samma som till iOS o Android men väldigt långt motsvarande. Lumia är ju egentligen sjukt logisk (inte en massa olika startskärmar hit o dit som på samsung ex. har aldrig förstått mig på det :D).
    Inte vet jag om jag har så många tips, stå ut nån dag o sen kan du den :P Fråga bara om du undrar nå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror nog att det är en bra telefon bara jag blir van med den. Men jag tycker att det är dåligt med appar och spel, som spelen från king.com (finns bara Candy crush än så länge), app för att hålla koll på mensen, app för att hålla koll på hur ofta man är sjuk, Blogger osv. Men kanske de appar som finns är lika bra som de förra, jag behöver väl som sagt bara vänja mig :) men hur får jag bort alla tidningar från telefonen, son Iltalehti, Kauppalehti, Iltasanomat osv? Och annat onödigt? Vissa har jag fått bort, medan andra kommer tillbaka.

      Radera
    2. För att hålla koll på mensen använder jag Womans calendar, tycker den är riktigt bra (måste påbörjas vid mensens första dag för att stämma!).
      Att radera borde nog bara va att hålla fingret på appen i "menyn" tills det kommer upp "fäst på startskärm", "radera" och kanske ännu nåt alternativ. Dom borde nog inte komma tillbaka av sig själv.
      Ett tips är att via datorn gå in på store och läs lite om apparna, ladda ner och testa och sen är det ju bara att radera om den suger o prova en annan ;)

      Radera
    3. Ok tack, jag ska prova lite olika och se vilken som är bäst :)

      Radera
  2. Har du testa återupplivning på iphonen? Lägg i laddarn, håll in startknappen och hemlnappen på samma gång, typ under 10 sekunder borde räcka men de går ju att testa längre ifall de int funkar :) sku aldri byt från iphone ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blev jag hoppfull, men det funkade inte. :( när jag lägger i laddaren kommer det där laddningdljudet med några sekunders mellanrum, hela tiden.

      Radera
    2. Kan e va na me ladarn? Min har giki sönder en gang så ja trodd telefon döödd.

      Radera
    3. Jag funderade nog på det, men jag tvivlar. Eftersom "laddningsljudet" kommer med ca 5 sekunders mellanrum, det är nog ingen löskontakt i den. Dessutom är den ganska ny. Men jag ska prova syrrans för säkerhetsskull. :)

      Radera
    4. Vid oss har vi nog konstaterat att laddaren har fått löskontakt ifall laddningsljudet börjar tjata på när man försöker ladda.

      Radera
    5. Okej. Ja ska försöka med en annan laddare då :)

      Radera