tisdag 14 april 2015

Iphone vs Lumia

För ca en och en halv vecka sen hände det som inte fick hända, min Iphone for i golvet så att skärmen gick sönder. Den har hängt med mig nu i över två år, och jag har alltid gillat den. Men jag har vetat att den säkert går sönder snart, och funderat lite på en ny telefon sen när iphonen går sönder. Så förra måndagen stod jag där i affären och funderade en stund, innan jag till slut fastnade för en Lumia 930. Jag har aldrig riktigt tyckt om Samsungs telefoner, fast jag vet att de är nästan lika bra som Iphone (fast det är väl en smaksak egentligen). Nöjd och glad kom jag hem med min Lumia, började fixa alla inställningar, utseendet och appar som jag ville ha dem. De två första dagarna var jag helnöjd med den. Resten av veckan märkte jag att jag inte fick ut det jag ville få ut av den, men jag försökte ignorera de tankarna. Men på söndagen gav jag upp, och beslöt mig för att föra in min Iphone på lagning. Den fungerade ju fortfarande, det var bara skärmen som var blårandig, och jag hade hållit den vid liv med laddning hela veckan.
Igår steg jag in till mitt försäkringsbolag och gjorde en skadeanmälan, och förde efteråt in telefonen på service. Idag ringde de och sa att den var klar att hämtas! Snacka om snabb service! Så nu är vi återförenade, jag och min Iphone, och jag hoppas den håller länge ännu! Lumian var nog bra, den är snyggare och kanske lite mer utvecklad än min gamla 4s, men efter att ha använt Iphone i två och ett halvt år, så är det svårt att vänja sig vid något annat. Så nu tänker jag ha min 4s så länge den håller, och sen byter jag till en 5 eller 6. Iphone in my heart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar