söndag 12 april 2015

Fast and furious 7

I fredags gick jag omkring hela dagen med lite pirr i magen. Jag hade ordnat en överraskning åt Lennart, vi skulle gå på biodejt på kvällen! Han såg verkligen förvånad ut när mamma klev in genom dörren vid 8-tiden för att natta pojkarna. Först när vi närmade oss stan så började han ana vart vi skulle, för vi har pratat om att se Fast and furious 7 på bio. Hela filmserien är våra absoluta favoritfilmer (nåja, min i alla fall), och detta var ju den sista.



Jag tänkte ge min åsikt om filmen. För det första, de som har sett alla tidigare filmer vet att de blir mer och mer överdrivna för varje film, så det hade jag givetvis förväntat mig även av denna. Jag hade så rätt, vissa scener satt jag och skakade på huvudet åt, för det var så overkligt. Jag gillar inte sånt. 

För det andra, jag gillar inte heller att de mindre och mindre handlar om bilar. Från första filmen så har ju bilarna haft stort fokus på sig, men de betyder inte lika mycket mera. Jag gillar inte det heller. 

Men till något bra då! Jo, hela gänget är samlat. Letty är på deras sida igen och Sean får man se skymten av igen. En som saknas dock är ju Han, men han var ju alltid lite tyst och lugn av sig. så för mig spelar det inte någon roll. 

Humorn är på topp. Nåja, nästan. Men Roman och Tej är väldigt roliga, och hur alla retar Rome hela tiden är också roligt. Hobbs är rolig han med, och till och med allvarlige Dom har humor! Det gillas. 

Filmen var väldigt bra, men mest för att den hör till serien. Hade det bara gjorts just sjuan så hade den fått ca 2/5 poäng, men eftersom man har sett alla andra filmer i serien, och liksom "fått följa med dem" en tid, så får den 4/5 poäng. Helt klart sevärd om du gillar bad boys, brudar, bilar, spänning och humor!


Och så vill jag avsluta med att de fått till den så bra. Brian är med i hela filmen (Paul Walker), men man ser verkligen knappt när det är Pauls bröder som spelar Brian, eller när de har trixat till det med datorn. Slutet var ju rörande, då det blev som ett farväl till Paul, och inte till Brian. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar