tisdag 28 april 2015

Blodprov för lilleman

Nu börjar vi närma oss sommaren, visst? På var och varannan gård planteras blommor, löven börjar spricka ut, småfåglar sjunger konstant och solen värmer. Hos oss ska också en hel del blommor planteras, samt några buskar och träd. Målet är ju en lummig trädgård, med stenplattor, en terrass vid soligaste stället på gården, en lekplats, stora fruktträd och många buskar. Men vi får ta lite åt gången, sommar för sommar.

Annars då? Idag var jag på ett roligt uppdrag, och ett mindre roligt uppdrag. Det mindre roliga var att ta blodprov på Matheo. Har har lite krångel med magen, så en hel del blodprov skulle tas. Både han och jag var helt svettiga när vi steg ut från sjukhuset efter kampen mot nålen. Stackaren hade helt panik och grät hejdlöst där inne. Som tur hade jag med hans nalle, och jag har nog aldrig sett honom krama om den så hårt! Men det var ett nödvändigt ont, och förhoppningsvis får vi reda på något när vi får svaren.
Den roligare grejen ids jag inte prata om ännu, för jag vet varken in eller ut. Det lär synas, helt enkelt.

Sen kan jag ju också glatt meddela att jag börjar vänja mig vid min nya telefon. Fortfarande kan jag tycka att utbudet på appar suger, men annars är telefonen hur bra som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar