tisdag 10 mars 2015

Mindre tid online

Det har varit en riktigt tråkig dag här hemma hos oss. Pojkarna håller på att bli friska, så de har mer energi nu. Samtidigt har vi så tråkigt, så det har bara resulterat i en massa bus idag. Det är nog mitt eget fel, för jag har inte riktigt orkat med någonting idag. Jag har så många tusen tankar som snurrar i huvudet idag så det är inte klokt! Men den ena kan jag berätta åt er. Det är så att jag läste något så tänkvärt idag. Att om man hela tiden kollar på andra, följer deras vardag och funderingar, så glömmer man bort vem man själv är. Det fastnade i mitt huvud, och nu har jag bestämt att nästan helt sluta läsa andras bloggar, sluta kolla facebook varje dag, och sluta kolla instagram varje dag. Jag kommer att sluta följa andra, okända och ytligt bekanta till mig, och istället fokusera på mig. Jag har så mycket jag själv ska hinna med, att jag inte kan lägga så mycket tid åt någon annan som jag gör idag. Dags för en ändring. Dags att börja tänka på vad jag lägger min tid på. Vi lever bara en gång, och jag vill spendera min dyrbara tid på det som betyder något.


Min egen blogg kommer jag nog att fortsätta med, för det är så roligt att ha ett arkiv att titta i. Och så är det roligt att skriva av sig, dela med sig och ja, det är roligt att blogga! 
Nu ska jag sätta mig bekvämt i soffan och läsa Bibeln, och söka svar på några av de många frågorna jag har. 


4 kommentarer:

  1. Titta på The Lie We Live på YouTube
    The Lie We Live: http://youtu.be/ipe6CMvW0Dg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg den, och den fick ju en att fundera.

      Radera
  2. Bra skrivet Minna ��

    SvaraRadera