måndag 16 mars 2015

Min måndag

Hallå från sjukstugan. Eller det är väl ingen sjukstuga mer, för vi börjar bli friska. Jag har mest vilat i helgen, för att vara säker på att jag inte är förkyld längre än jag absolut måste. Det, plus en massa vatten, och alla kosttillskotten har hjälpt mig att bli frisk rätt snabbt. 
Men förutom vila, så rev Lennart en vägg (!) här hemma, vi hälsade på hos barnens fammo och faffa på lördagskvällen, och på söndagen kunde jag inte hålla mig inomhus mer, så vi tog en cykeltur med cykelvagnen vi köpte förra veckan. Vi pausade vid Strandis med lite choklad, och satte oss på bryggan i solen och bara njöt. 

Idag har jag storstädat pojkarnas rum, jagat dammråttor och sågspån med dammsugaren i halva huset, tvättat och vikt kläder, stekt plättar och målat med vattenfärger. Just hämtade vi ett till "projekt" (om jag skulle göra klart de andra först, innan jag skaffar nya...) och nu inväntar jag syrran för en kvällspromenad. Det är min måndag, inte så pjåkigt! 


Och det börjar bli lite för längesen jag använde kameran. Bara suddiga telefonbilder här den senaste tiden. Men det ska jag ändra på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar