fredag 27 mars 2015

Min kära vän

Aaah, jag sitter i soffan med datorn i famnen. I nästan tre veckor har den varit på service, och då har vi bara haft den gamla stationära datorn för att betala räkningar. Men även den städades bort i början av veckan, så i några dagar har vi varit helt utan. Men nu har jag min kära bloggdator med mig igen, så nu är jag tillbaka på riktigt! Inga flerdagspauser nu, tack!

När L kom från jobbet idag, så var jag ute med barnen. Vi hoppade direkt in i bilen och styrde mot Kokkola, och hämtade datorn. Vi var hungriga, glada och hade fredagsfeelis, så vi yoloade och åt mat från McDonalds. Vanligtvis gillar jag inte alls deras mat, och vi äter mat därifrån väldigt sällan, men idag gick det ner. När vi kom hem åkte jag iväg själv till stan och levererade lite Tupprwaregrejer, och samtidigt passade jag på att köpa lite fredagsgodis, som vi ska smaska på ikväll. Förhoppningsvis till någon bra film.


Här ska ni få en sneak peek på vår koja/rutchkana i lekrummet. Väldigt halvfärdig, och omålad, men redan omtyckt! Stadig är den också, vi kan lugnt sitta hela familjen där uppe utan att det sviktar det minsta! Och så får jag själv vara lite barnslig och rutcha jag med, hehe.




Men snart är det filmdags. Har ni några bra filmtips? Komedier och kriminalare är väl våra favoriter, antar jag. Jag skulle också kunna göra ett inlägg med mina filmtips till er, inom flera olika kategorier. Men det får bli en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar