måndag 2 mars 2015

Migrän

God morgon, kära läsare. Här sitter jag ensam vid köksbordet, klockan halv 8 på måndag morgon. Bredvid mig har jag en kopp äckligt kaffe, och en banan som jag gnagt lite på. Jag mår lite dåligt, och skulle gärna få i mig lite frukost innan pojkarna vaknar. Men inget smakar. 
Igår hade vi kalas här, för idag fyller Lennart år! Det var en trevlig kväll, sådär som kalas brukar vara, men givetvis fick jag migrän strax innan gästerna kom. Jag kände hur hela nacken var alldeles spänd, och det vägrade släppa hur mycket massage jag än fick. När alla gästerna började söka sig hemåt, så kom även illamåendet. Det är den värsta sortens migrän för mig - sprängande huvudvärk bakom ena ögat + plus ordentligt illamående! 
Med värkmedicin, muskelavslappnande, och kall, fuktig duk på pannan gick jag och lade mig. Klockan nio på kvällen! Det är nog år sedan jag gjort det sist! Några få gånger vaknade jag till på kvällen, och då hade migränen släppt, och jag somnade om. 
Imorse vaknade jag cirka halv 6, och redan då började illamåendet smyga sig på. Great! Fortfarande migrän, alltså. Så här sitter jag nu, och vet inte hur jag ska få i mig något att äta. Så jag hoppas att ni har en bättre morgon än mig, vilket inte borde vara så svårt! 


Chokladcheesecake!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar